Vissza a kezdőlapra

Huszár Kristóf

Általános adatok

  • Születési idő: 1990
  • Hely: Pécs
  • Középiskola: Koch Valéria Középiskola, Pécs
  • Érettségi éve: 2009

Egyetemi adatok

  • Egyetemi kar: Természettudományi Kar
  • Egyetemi szak: matematika

Pályafutás

  • Egyetem utáni pálya: egyetemi és/vagy főiskolai oktató, tudományos kutató
    • 2013-2020: PhD képzés, Institute of Science and Technology Austria (Klosterneuburg, Ausztria)
      2020-2022: posztdoktori kutató, Centre Inria d'Université Côte d'Azur (Sophia-Antipolis, Franciaország)
      2022 szeptember-december: vendégkutató, Institut Henri Poincaré, Sorbonne Université - CNRS (Párizs, Franciaország)
      2022 decemberétől: posztdoktori kutató, École normale supérieure de Lyon; valamint mellékállású oktató, Université Claude Bernard Lyon 1 (Lyon, Franciaország)
  • Collegiumi tagság kezdete: 2009
  • Elismerések: 3IA Côte d'Azur posztdoktori ösztöndíj (2020-2022) OMV ösztöndíj (2013-2016) Oláh György Magyar Matematikai Tehetség Díj (2013) Eötvös Collegiumért Emlékérem (2013)
  • Kutatási terület: Matematika- és számítástudományok
    • Algoritmikus és diszkrét geometria és topológia, 3-dimenziós sokaságok és háromszögeléseik vizsgálata, strukturális gráfelmélet, paraméteres algoritmusok
  • Linkek: https://kristofhuszar.github.io/
  • Főbb művek:
    • K. Huszár. On the pathwidth of hyperbolic 3-manifolds. Computing in Geometry and Topology (CGT), 1(1):1–19, 2022. https://doi.org/10.57717/cgt.v1i1.4
    • K. Huszár, J. Spreer és U. Wagner. On the treewidth of triangulated 3-manifolds. Journal of Computational Geometry, 10(2):70–98, 2019. https://doi.org/10.20382/jogc.v10i2a5
    • K. Huszár és J. Spreer. 3-Manifold triangulations with small treewidth. 35th International Symposium on Computational Geometry (SoCG 2019), Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs), vol. 129, 44:1–44:20, 2019. https://doi.org/10.4230/LIPIcs.SoCG.2019.44
    • P. Rovó, P. Stráner, A. Láng, I. Bartha, K. Huszár, L. Nyitray és A. Perczel. Structural insights into the Trp-cage folding intermediate formation. Chemistry: A European Journal, 19(8):2628–2640, 2013. https://doi.org/10.1002/chem.201203764
    • K. Huszár. Creating a culture of problem solving: The Hungarian approach to mathematics education. Five Continents (Öt Kontinens), No. 2012/2, 163–194, 2013. https://hdl.handle.net/10831/74506