Vissza a kezdőlapra

Schaffhauser Franz

Általános adatok

  • Születési idő: 1951
  • Hely: Lókút

Egyetemi adatok

  • Egyetemi kar: Bölcsészettudományi Kar
  • Egyetemi szakok: germanisztika (német), pedagógia, szabad bölcsészet - filozófia

Pályafutás

  • Egyetem utáni pálya: egyetemi és/vagy főiskolai oktató
    • 1991-től az Eötvös Loránd Tudományegyetemen oktat, 2007-től pedig a Semmelweis Egyetemen, illetve a Pető Intézet rektora
  • Kutatási terület: Nevelés- és sporttudományok
    • nevelésfilozófia, filozófiai és pedagógiai antropológia, neveléselmélet, nevelésszociológia, XX. századi filozófia és pedagógia, logoterápia és egzisztencia-analízis, inkluzív pedagógia
  • Linkek: https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=167
  • Főbb művek:
    • Schaffhauser Franz: Nevelési céltípusok a XX. századi pedagógiában, In: Szerk.: Bábosik István A modern nevelés elmélete. Budapest: Telosz Kiadó, 1997. pp. 43-62., Schaffhauser Franz : A nevelés alanyi feltételei, Budapest: Telosz Kiadó, Schaffhauser Franz: Schultheorien und Schulstrukturen. Die Veränderung der Funktionen der Schule und die Umgestaltung der Schulstrukturen zu Beginn des 21. Jahrhunderts, In: Szerk.: Bábosik István, Szerk.: Richard Olechowski Lehren - Lernen - Prüfen. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2003. pp. 11-28., Schaffhauser Franz: Értékpedagógia és mai nevelésvalóság, In: Szerk.: Bábosik István Az iskola optimalizálása - a struktúra változtatása nélkül: Professzorok az Európai Magyarországért PEM Tanulmányok-IV.. Budapest: Urbis Kiadó, 2006. pp. 97-115. (Valóság-Térkép; 4.), Schaffhauser Franz: On the educational-philosophical Foundations of Conductive Education, In: Szerk.: Costantino D Breakpoints and Bridges: Punti di rottura e ponti di Pedagogia Umana. Trento: Edizioni Centro Studi Erickson, 2014. pp. 89-94.